رقیب سازی عقیدتی

2 – رقیب سازی عقیدتی

یکی دیگر از شیوه های مبارزه فرهنگی ، رقیب سازی عقیدتی است . منظور از رقیب سازی ، تلاش دشمن برای ایجاد خط فکری دلخواه در مقابل جریان حق می باشد ، تا از این طریق اذهان عمومی را از توجه به دین حق باز بدارد وباعث تحلیل نیرو های اجتماعی شود . این شیوه که معمولا با اهداف بلند مدت طرح ریزی می شود ، در عین کم هزینه بودن برای دشمن ، اما برای او پر بازده است .

در این نوع از مبارزه غالبا دو هدف مهم در نظر گرفته می شود ؛ یکی چیره شدن بر افکار احاد مردم با استفاده از جهل آنان و دیگری استفاده کردن از قدرت رقیب برای سرکوب نیرو های حق است . به طوری که نیرو های رقیب ، در نقش نایب قرار می گیرند و پیگیر اهداف جریان کفر می شوند .

شاهد بارز این شیوه از مبارزه ظهور عرفان های کاذبی است که از سوی لابی های قدرت و زور ساخته شده و به خورد جوانان سراسر دنیا داده می شود . تا از این طریق ذهن های جست و جوگر آنان را از مسیر حق که بر ضرر جریان باطل است باز بدارند. و به مسیری که دوست دارند آنها را راهنمایی کنند .

قران کریم در اشاره به این توطئه شوم می فرماید :

« وَجَعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ »[1]

و براى خدا مانندهايى قرار دادند تا [مردم را] از راه او گمراه كنند.

این آیه شریفه حکایت از پیشینه طولانی داشتن این شیوه در بین کفار و مشرکین دارد . و چون از پیامد های این کار هدایت افکار عمومی است ، شاهد هستیم که غالب افرادی که پیامبران در بین آنان مبعوث می شده اند ، به پیامبر خویش ایمان نمی آوردند .

 

 

 



[1] - سوره ابراهیم ، آیه 30


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 2 / 11 / 1395 | 1:42 | نویسنده : م.ش |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.